Linki pozycjonujące dla sklepu internetowego - co to takiego?

Pojęcie link buildingu jest ściśle związane z samą branżą SEO. Bo niby pozycjonowanie skupia się przede wszystkim na zawartości sklepu internetowego i jak najlepszym zaprezentowaniu go w oczach wyszukiwarek internetowych, ale jednak ruch na witrynie może być też generowany częściowo z zewnątrz. Nowe odsłony da się uzyskiwać za sprawą linków umieszczanych na innych portalach czy blogach, do których trzeba po prostu jakoś dotrzeć. Jak zatem wykorzystuje się linki pozycjonujące dla sklepu internetowego i jakie efekty zazwyczaj to daje?

Wszystkie narzędzia marketingowe składające się na obszar SEO można przydzielić do dwóch kategorii. Pierwsza z nich nazywa się „on-page SEO”. Jak sama jej nazwa wskazuje, skupia się ona na działaniach przeprowadzanych w obszarze samego portalu internetowego oraz jego poszczególnych elementach. Optymalizuje się występujące na nim treści i rozbudowuje się jego układ, by stał się on bardziej przejrzysty – i dla Internautów, i dla samych wyszukiwarek. To na tym obszarze działań skupia się największa ilość niedoświadczonych pozycjonerów, podczas gdy ogromnym wsparciem dla typowego „on-page SEO” będzie „off-page SEO”, czyli jego przeciwieństwo. Ten drugi obszar łączy w sobie wszystkie działania marketingowe przeprowadzane poza obrębem strony. Najczęściej wiąże się on właśnie z pozyskiwaniem zewnętrznych linków, na które sklep może się potem pozycjonować. Oczywiście nikt nie powinien się ograniczać do stosowania narzędzi pochodzących wyłącznie z jednego obszaru SEO. Tylko ich połączenie gwarantuje realne rezultaty.

Co prawda dział „off-page SEO”, podobnie jak ten „on-page SEO” składa się z licznych narzędzi mających na celu poprawić promocję strony, ale jednak w dużej części bazuje on na link buildingu. To na nim warto się skoncentrować na początku, by nie mieszać sobie niepotrzebnie w głowie i zająć się jednym elementem marketingu tak na sto procent. Czym są zatem te wszystkie zewnętrzne linki? Otóż można je również nazwać odnośnikami do strony głównej, które przekierowują użytkowników do wybranego portalu. To takie małe połączenia występujące między różnymi serwisami. Umieszcza się je pod różnymi postaciami – najczęściej można spotkać się z formą standardowych linków tekstowych, choć czasami zastępuje się je obrazkami, grafikami, zdjęciami albo buttonami. Internauta trafia na coś takiego na stronie, klika w odnośnik i już zostanie przeniesiony do reklamującego się w ten sposób portalu. Warto jednak wspomnieć o tym, że odnośniki należy umieszczać wyłącznie na tych stronach, które tematycznie są powiązane z działalnością głównego portalu. Systemy Google uważnie to sprawdzają. Jeżeli dopatrzą się jakichś nieprawidłowości, cały link building może wywołać więcej szkód niż korzyści.

Linki pozycjonujące dla sklepu internetowego są stosowane od dawien dawna, tak naprawdę już od momentu, w którym wyszukiwarka Google zaistniałą w sieci. Początkowo nie miały one żadnej swojej nazwy i nie były elementem pozycjonowania. Właściciele stron stosowali je intuicyjnie, dziś często postępując dokładnie tak samo.

wypozycjonujsklep.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ