Pozycjonowanie stron

Każdy, kto prowadzi stronę internetową chciałby, by była ona popularna. Niezależnie od tego, czy chcemy z pomocą internetu sprzedać produkt lub usługę, czy dzielimy się swoimi poglądami, czy też prowadzimy akcję społeczną, liczymy na to, że nasz przekaz znajdzie możliwie największe grono odbiorców.

Dlaczego zależy nam na popularności?

Jeśli strona ma być reklamą jakiegoś produktu, to powodem jest naturalnie zwiększenie sprzedaży. Ludzie często szukają tego, co ich interesuje właśnie w internecie, dlatego pokazanie się właśnie tam może znacznie zwiększyć grono klientów.

A co z dzieleniem się swoimi przemyśleniami, pokazywaniem talentów (i nie tylko) czy chęcią zrobienia czegoś dobrego? Dokładnie to samo!

Choć w tych przypadkach nasz zysk będzie mniejszy, to przecież nie udostępniamy czegoś w sieci tylko po to, żeby zginęło w tłumie podobnych stron. Skoro już decydujemy się wrzucić kawałek siebie do internetu to właśnie po to, by zyskać grono odbiorców.

Identycznie postępujemy na co dzień. Chęć pochwalenia się swoimi osiągnięciami, działaniami czy problemami to część ludzkiej natury. I tak jak w życiu codziennym chcemy zostać wysłuchani, pochwaleni czy pocieszeni, tak też w sieci pragniemy zyskać odbiorców.

Jak zwiększyć popularność strony?

Zwykle zaczynamy zyskiwać odbiorców wśród najbliższych znajomych. Opowiadamy ludziom o naszej działalności, udostępniamy stronę w mediach społecznościowych i liczymy na to, że inni będą nas dalej reklamować. Jednak to nie pozwoli nam raczej na dynamiczny rozwój. Jeśli zależy nam na szybkim rozgłosie musimy zadbać o to, by zobaczyło nas jak najwięcej obcych ludzi.

Wtedy warto zastosować zasady pozycjonowania strony pod kątem przeglądarki internetowej. Zwiększa to pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jest to dość prosty zabieg (przynajmniej teoretycznie) i składa się z dwóch elementów:

  • Linkowanie, czyli wstawianie odnośników do innych stron. Współpraca z kimś popularnym, kto prowadzi stronę na temat podobny lub powiązany powoduje, że stajemy się widoczni dla odbiorców tej bardziej znanej witryny.
  • Frazy kluczowe, czyli słowa najczęściej używane przez osoby, które mogą być zainteresowane naszą stroną. Zwykle szukając informacji lub produktu w internecie wpisujemy w wyszukiwarce istotną dla nas treść. Na podstawie wpisanych słów strony zostają posortowane. Na górze listy (a więc najbardziej widoczne) są te, na których podana fraza występuje najczęściej i w najlepszej (najmniej odmienionej) formie. Jeśli więc dążymy do jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce należy formułować treść tak, by frazy, którymi mogą kierować się odbiorcy pojawiały się jak największą ilość razy.

Czy warto pozycjonować stronę?

Jak zostało wcześniej powiedziane, tworząc stronę internetową liczymy na to, że zostanie zauważona. Nie jest ważne, czy zyskamy na tym klientów, a co za tym idzie także pieniądze, czy chcemy tylko się pokazać i zdobyć popularność w sieci. Zawsze pokazując coś ludziom, mamy nadzieję, że to dostrzegą.

By nasz wysiłek został doceniony i, być może, nagrodzony musimy więc pamiętać o pozycjonowaniu strony. Dzięki temu zyskamy odbiorców, a bez nich zaistnienie w internecie jest przecież niemożliwe.

[Głosów:1    Średnia:1/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ