Być może nie wszyscy o tym wiedzą, ale reklama to też rodzaj ogłoszenia. Specyfika reklam polega na tym, że swoją treścią mają zachęcić jak największą liczbę odbiorców do skorzystania z usługi lub kupna produktu. Zazwyczaj wychwalają przy tym reklamowany towar, przy przemilczeniu jego braków. Niewiele ma to wspólnego z rzeczowymi informacjami, jakie powinny zawierać ogłoszenia. Ta cecha także sprawia, że reklama nie jest z nimi kojarzona. Uważa się ją raczej za coś zupełnie odrębnego. Ma na to wpływ zapewne ich wszędobylstwo, wyszukane formy i produkcja na dużą skalę. Reklamy bowiem są tworzone z wielką pieczołowitością. Producenci i usługodawcy znają ich wartość i wiedzą, że dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów to ich być albo nie być. Ogłoszenia w postaci reklam są najczęściej emitowane w telewizji i radiu, pojawiają się także w prasie i Internecie. Emisje takie dużo kosztują producentów, ale zdają oni sobie sprawę z tego, że zaistnienie ze swoim produktem na rynku jest warte każdej ceny.